Pataki Trans

Pataki Trans

Dízel részecskeszűrő tisztítás

2021. május 23. - patakitrans

A DPF a dízel részecskeszűrőt jelenti. Ezek olyan szűrők, amelyeket a dízelüzemű járművek kipufogó rendszereiből távozó káros részecskék számának minimalizálására használnak. A cél az, hogy a környező levegő tisztább és biztonságosabb legyen, különösen zárt térben. Az EHC Teknik DPF szűrőket gyárt különböző alkalmazásokhoz, és örömmel válaszolunk a technológiával kapcsolatos minden kérdésre. Olvasson tovább, ha többet szeretne megtudni.

Euro 5 részecskeszűrő tisztítás szabvány

2009 óta, amikor az „Euro 5” szabvány hatályba lépett, az új dízelüzemű autók kipufogógáz-kibocsátási normái megkövetelik a DPF jelenlétét a kipufogórendszerben. Valójában sok 2009 előtt regisztrált autóban már volt részecskeszűrő tisztítás.

Ezek az intézkedések több mint megalapozott okon alapulnak, mivel a részecskekibocsátás (finom por) súlyos egészségügyi problémákat okoz az emberek számára. A DPF-ek 80% -kal csökkentik a dízel részecskekibocsátását, de nem mindenki számára alkalmasak. Még akkor is, ha elsősorban nem városi környezetben vezet, számos megállással és indítással, valószínűleg meg kell változtatnia vezetési stílusának egyes aspektusait, hogy ezek a rendszerek megfelelően működhessenek.

Hogyan működnek a részecskeszűrők?

A részecskeszűrők (DPF-ek) megfogják a finom porszemcséket, hogy megakadályozzák a kipufogórendszerből való kiszökést. Mint minden más szűrőt, ezeket is rendszeresen ki kell üríteni, hogy a teljesítményük változatlan maradjon. DPF tisztítása esetén ezt a folyamatot „regenerációnak” nevezik. Ebben a folyamatban az összegyűjtött finom port magas hőmérsékleten elégetik.

A regenerálás aktív vagy passzív

A passzív regeneráció automatikusan bekövetkezik az autópályán, ha a kipufogógáz hőmérséklete magas. Mivel sok autó nem gyakran közlekedik az autópályán, a gyártók „aktív” regenerációt fejlesztettek ki. A fedélzeti számítógép (ECU) által irányított folyamatból áll.

Aktív regeneráció részecskeszűrő tisztítás

Amikor a szűrő előre meghatározott határértékig (kb. 45% -ig) megtelik finom részecskékkel, a jármű ECU-je elindítja az utóégéses üzemanyag-befecskendezést a kipufogógáz hőmérsékletének emeléséhez és a regenerálás aktiválásához. Ha a motor a regenerálás során kikapcsol, a regenerálás nem biztos, hogy befejeződik, és ebben az esetben figyelmeztető lámpa világít, jelezve, hogy a részecskeszűrő részben eltömődött. Lehetővé kell tenni egy regenerációs ciklus befejezését, és a figyelmeztető lámpa kialvását egyszerűen vezetéssel és ezáltal a hőmérséklet növelésével. Aktív regenerációs jelek Az aktív részecskeszűrő tisztítás során a következő jeleket észlelheti:

  • Hűtőventilátorok futnak
  • A semleges fordulatszám növekedése
  • Forró, fanyar illat van a kipufogócsőből
  • A fogyasztás enyhe növekedése
  • A motor "megjegyzésének" megváltoztatása


Ha a regenerálás az elégtelen menetciklus miatt nem fejeződik be megfelelően, a hengerekbe befecskendezett további üzemanyag nem ég és nem fut be a forgattyúházba. Ennek eredménye az olaj minőségének romlása és az olajszint növekedése. A legtöbb DPF-fel szerelt motor rendelkezik olajminőség / viszkozitás érzékelővel, de fontos ellenőrizni, hogy az olajszint nem emelkedik-e az olajszintmérő pálcán a maximális jel fölé, mivel a dízelmotorok saját olajjal működhetnek, ha az olajszint túl magas, gyakran sérülésig.

Ha figyelmen kívül hagyja a dízel részecskeszűrő figyelmeztető lámpáját, és viszonylag alacsony sebességgel folytatja a vezetést, gyakori leállításokkal és indításokkal, a finom részecskék továbbra is körülbelül 75% -ig halmozódnak fel. Ezután általában egy további figyelmeztető lámpa kigyullad az irányítópulton. Ezen a ponton a nagyobb sebességgel történő vezetés önmagában már nem elegendő a szűrő tisztításához, és az autót egy kereskedőhöz kell vinni, hogy elvégezhesse a „kényszerű” regenerációt.

Kényszerített regeneráció

Kényszerített regenerációra van szükség, ha az aktív regenerációs kritériumok nem teljesülnek, és a részecskeszintek a DPF-ben elérték a 70% -ot. Ha ezt nem teszik meg, a finom por felhalmozódása folytatódik. Ezeken a szinteken célszerű diagnosztikai eszközt használni a regeneráció kényszerítésére. 85% körüli finom porterheléssel már nem lehet regenerálni a járművet, és annak tisztításához vagy cseréjéhez el kell távolítani a DPF-t.

Mi akadályozhatja meg a normális regenerációt?

Gyakori rövid utak, amelyek során a motor nem éri el a normál üzemi hőmérsékletet. Nem megfelelő olajtípus: A dízel részecskeszűrővel felszerelt autókhoz alacsony hamu- és kéntartalmú motorolajra van szükség. Probléma a szívó-, üzemanyag- vagy kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszerrel, ami hiányos égést és koromfelhalmozódást eredményez. Világító fény vagy diagnosztikai kód, amely részecskeszűrő problémát jelez a motor irányító rendszerében, megakadályozhatja a katalitikus vagy az aktív regenerálódást. Az alacsony üzemanyagszint megakadályozza az aktív regenerálódást a tartály beindításában. Olajszámláló / karbantartási intervallum - a karbantartási intervallum túllépése megakadályozhatja a regenerálódást Alacsony vagy üres adaléktartály Szeretne többet megtudni a DPF-ekről? Tudjon meg többet a különböző típusú DPF rendszerekről itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://patakitrans.blog.hu/api/trackback/id/tr8516569334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása